Instondo
Instondo Thema's Tijdschriften Academy Webshop Congressen Contact Over ons
Inloggen
Instondo
Home ArtikelenAbonnementDownloads
Contact Over ons
Home Artikelen Abonnement Downloads
Mijn gegevens Mijn abonnementen Mijn opleidingen
1
Mijn congressen
1
Mijn wensenlijst Uitloggen
  1. Ondersteuning in het Onderwijs Magazine
  2. Artikelen

Artikelen

Geselecteerde filters

Wissen

Snel naar

Recent verschenen
Laatste editie
Vorige editie
Meest gelezen

Vorige nummers

2024
OOM 2024--3
OOM 2024-2
OOM 2024-1
2023
OOM 2023 nummer 5
OOM 2023 nummer 4
OOM 2023 nummer 3
OOM 2023 nummer 2
OOM 2023 nummer 1
2022
POM 2022 nummer 5
POM 2022 nummer 4
POM 2022 nummer 3
POM 2022 nummer 2
POM 2022 nummer 1
2021
POM 2021 nummer 5
POM 2021 nummer 4
POM 2021 nummer 3
POM 2021 nummer 2
POM 2021 nummer 1
2020
POM 2020 nummer 5
POM 2020 nummer 4
POM 2020 nummer 3
POM 2020 nummer 2
POM 2020 nummer 1
2019
POM 2019 nummer 5
POM 2019 nummer 4
POM 2019 nummer 3
POM 2019 nummer 2
POM 2019 nummer 1
2018
POM 2018 nummer 5
POM 2018 nummer 4
POM 2018 nummer 3
POM 2018 nummer 2
POM 2018 nummer 1
2017
POM 2017 nummer 5
POM 2017 nummer 4
POM 2017 nummer 3
POM 2017 nummer 2
POM 2017 nummer 1
2016
POM 2016 nummer 5
POM 2016 nummer 4
POM 2016 nummer 3
POM 2016 nummer 2
POM 2016 nummer 1
2015
POM 2015 nummer 5
POM 2015 nummer 4
POM 2015 nummer 3
POM 2015 nummer 2
POM 2015 nummer 1
2014
POM 2014 nummer 5
POM 2014 nummer 4
POM 2014 nummer 3
POM 2014 nummer 2
POM 2014 nummer 1
2013
POM 2013 nummer 3
POM 2013 nummer 2
POM 2013 nummer 1
MeerMinder

Onderwerpen

MeerMinder

Rubrieken

MeerMinder
oom 2016 / nr 4
Leergesprekken: waarom, hoe en wat
Er wordt de hele dag tegen leerlingen gepraat, maar wordt er ook voldoende met hen gesproken? Uit onderzoek blijkt dat gemiddeld 80 procent van de interactie tussen leerkracht en leerling over de leerstof gaat. Er blijft dan nog 20 procent over voor gesprekken die gaan over de mening en beleving ...
Martine Creemers
22 juli 2020
oom 2015 / nr 2
Handelingsgericht werken en de schoolleider
Passend onderwijs wordt geassocieerd met ‘goed onderwijs voor alle leerlingen’, ‘geen kind tussen wal en schip’ en ‘geen leerling die buiten de boot valt’. Hoe beter de basisondersteuning is en hoe sterker de interne en externe ondersteuning vanuit het samenwerkingsverband, hoe meer leerlingen bi...
Tijn Nuyens, Noëlle Pameijer
30 juli 2020
oom 2015 / nr 1
Sven wil een arrangement
Sven is een jongen van 10 jaar, die af en toe zijn zelfbeheersing verliest. Dat moet veranderen, vindt juf, vinden de ouders en vindt Sven zelf ook. Hoe pak je dat aan? Hoe leert Sven om zijn ‘stopknop’ te vinden én te gebruiken?
Sonja de Lange, Tijn Nuyens
21 juli 2020
oom 2014 / nr 3
Sneller actie ondernemen dankzij HIA
‘Handelingsgericht Integraal Arrangeren’ is een methode die scholen kan helpen de problematiek van een leerling beter te begrijpen en die snel en adequaat handelen mogelijk maakt. Open communicatie en een gericht plan van aanpak staan centraal. Op de Hendrik Boogaardschool in Hellevoetsluis start...
Steffie van Gils
21 juli 2020
oom 2014 / nr 2
Passend onderwijs vergt 'omdenken'
Iedere leerkracht komt niveauverschillen tegen in een klas en moet daarmee omgaan. Dit kan via de methode van het omdenken. Omdenken is met andere ogen kijken naar een situatie en daardoor andere mogelijkheden zien. Omdenken is denken in termen van kansen en niet van problemen. Je gebruikt in fei...
Nico van der Meer, Tijn Nuyens
21 juli 2020
oom 2013 / nr 3
Gemeenten en SWV PO 2808
Verbinden onderwijs en jeugdgezondheidszorg Dit artikel gaat in op HIA in de praktijk. We spreken met Jolyn Laurs-Breur en Kees van Wel, beiden nauw betrokken bij de ontwikkeling van HIA en het leggen van de krachtige verbinding tussen onderwijs en jeugd(gezondheids)zorg in vijf gemeenten va...
Jolyn Laurs-Breur, Tijn Nuyens, Kees van Wel
16 juli 2020
oom 2013 / nr 2
Ouderbetrokkenheid en passend onderwijs
Eén van de doelen van passend onderwijs is het versterken van de positie van ouders. Zodra ouders en school samenwerken, nemen de leeropbrengsten en het welbevinden van leerlingen toe. Ouderbetrokkenheid is daarmee belangrijk voor elke leerling en vooral voor leerlingen die extra ondersteuning no...
Noëlle Pameijer
16 juli 2020
oom 2013 / nr 1
Passend onderwijs realiseren door handelingsgericht werken
In het referentiekader passend onderwijs en de Wet op het passend onderwijs wordt ingegaan op de plicht die scholen hebben om een passende onderwijsplek te bieden aan leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben. In het referentiekader wordt gesproken over een omslag in denken en handelen: van...
Tijn Nuyens
16 juli 2020
Instondo Instondo B.V.
Binnen Kalkhaven 231
3311 JC Dordrecht

Klantenservice

Algemene voorwaardenDisclaimerCRKBONieuwsbrief

Contact

078 645 5085

info@instondo.nl

Altijd op de hoogte

Meld je aan voor de nieuwsbrief en blijf op de hoogte van ons aanbod.

Aanmelden
© Copyright 2025 Uitgeverij Instondo