Instondo
Instondo Thema's Tijdschriften Academy Webshop Congressen Contact Over ons
Inloggen
Instondo
Home ArtikelenAbonnementDownloads
Contact Over ons
Home Artikelen Abonnement Downloads
Mijn gegevens Mijn abonnementen Mijn opleidingen
1
Mijn congressen
1
Mijn wensenlijst Uitloggen
  1. Artikelen
  2. Kwalitatief lerarentekort: meer inclusief opleiden

Kwalitatief lerarentekort: meer inclusief opleiden

Peter de Vries (HU), Dian Fluijt - 21 juni 2021
Delen
“Inclusief onderwijs is een goed idee, maar ik kan dat niet”, is een veelgehoorde uitspraak van leraren. Vaak wordt deze uitspraak gevolgd door: “Ik heb de kennis niet.” Beginnende (maar ook ervaren) leraren schieten nogal eens tekort. De Onderwijsraad herkent dit en stelt vast dat er naast een kwantitatief lerarentekort ook sprake is van een kwalitatief lerarentekort, deels veroorzaakt doordat leraren tijdens hun opleiding te weinig worden voorbereid op het omgaan met de complexe werkelijkheid van het onderwijs. In dit artikel doen wij aanbevelingen om te komen tot inclusiever opleiden.

Wil je het gehele artikel lezen? Neem een abonnement op dit tijdschrift!

OOM 2021 / nr 3

Vorige Volgend
Download PDF

Meer in deze editie

Praktijk
Pabo's en passend onderwijs
Routekaart voor onderwijs op afstand
Vincent Fafieanie
Interview
De inclusieve leraar
Neely Anne de Ronde-Davidse
Juridisch
Post-corona
Anne Dekkers
Praktijk
SWV Helmond-Peelland PO
Patty Proenings, Eric Wissink
Praktijk
Van denken naar doen
Bas Wesseldijk, Harriët Smit
Opinie
Netwerk LPO: Plank en plint
Riemer Poortstra
Praktijk
'We organiseren de verandering'
Inge Westerveld
Checklist
Checklist: Menukaart NPO - Hoe verder na corona?
Link kopiëren
Instondo Instondo B.V.
Binnen Kalkhaven 231
3311 JC Dordrecht

Klantenservice

Algemene voorwaardenDisclaimerCRKBONieuwsbrief

Contact

078 645 5085

info@instondo.nl

Altijd op de hoogte

Meld je aan voor de nieuwsbrief en blijf op de hoogte van ons aanbod.

Aanmelden
© Copyright 2023 Uitgeverij Instondo